Paryż zdobyty przez Ósmoklasistów

W dniach 10.06-15.06.23 r. odbyła się szkolna wycieczka do Paryża zorganizowana przez panią Annę Kowalczuk. Uczniowie klas ósmych z przewodnikiem p. B. Burakiem i pod opieką wychowawczyń: Magdaleną Zawacką – Walczak, Elżbietą Buczkowską, Elżbietą Górniewicz i Anną Kowalczuk zwiedzali najważniejsze zabytki, budowle i atrakcje miasta.

Pierwszym przystankiem był Łuk Triumfalny, później wędrowaliśmy po Champs Élysées, podziwiając budynki i place. Odwiedziliśmy muzeum Luwr i zobaczyliśmy tam m.in. najsłynniejszy obraz świata – Mona Lisa. Zajrzeliśmy też do Galerii Lafayette – to jeden z najsłynniejszych i najbardziej ekskluzywnych domów handlowych na świecie. Tym razem przede wszystkim po to, aby spojrzeć na miasto z tarasu widokowego, który znajduje się na dachu. Weszliśmy na II piętro wieży Eifla, zwiedziliśmy wyspę La Cite – najstarszą część i kolebkę miasta z katedrę Notre – Dame, pływaliśmy też statkiem po Sekwanie. Odwiedziliśmy Dzielnicę Łacińską, zwiedziliśmy Ogrody i Pałac Luksemburski, Panteon oraz Uniwersytet Sorbona. Na trasie naszego zwiedzania był cmentarz Pere Lachaise. To nie tylko miejsce spoczynku wielu wybitnych osób, ale też największy teren zielony w mieście. Rośnie tam ponad 5 tysięcy drzew, w tym wiele pomników przyrody. Wędrówka alejami Pere Lachaise to spacer po dziejach europejskiej kultury. Minęliśmy groby F. Chopina, Moliera, O. Wilde’a, E. Piaf, Balzaca, J. Morrisona. Pojechaliśmy do dzielnicy malarzy i artystów Montmartre, zwiedziliśmy Bazylikę Sacre-Coeur oraz „serce” dzielnicy – Plac du Tertre. Nie mogło nas zabraknąć na  Placu Pigalle ze słynnym kabaretem Moulin Rouge.

Na zakończenie wycieczki byliśmy w Eurodisney’landzie pod Paryżem, gdzie spędziliśmy cały dzień pełen zabawy, korzystając ze wszystkich atrakcji tego największego parku rozrywki  w Europie.

Paryż pozostanie w naszych sercach już zawsze i  na pewno jeszcze tam wrócimy, by spacerować szerokimi ulicami, śpiewając:

Aux Champs-Elysées, aux Champs-Elysées

Au soleil, sous la pluie, à midi ou à minuit

Il y a tout ce que vous voulez aux Champs-Elysées.