Wirtualna strefa relaksu na lekcji wf

W natłoku szkolnych obowiązków, uczniowie często potrzebują miejsca w którym mogliby się wyciszyć, zrelaksować i odzyskać siły.

Na lekcji wychowania fizycznego uczniowie klasy 5b wraz z panią Anną Kowalczuk udali się w podróż wirtualną z goglami VR do strefy relaksu.

Do wyjątkowych zalet tej formy należą:

1. Redukcja napięcia – filmy relaksacyjne oraz eksploracyjne przestrzenie sensoryczne, które działały na ośrodkowy układ nerwowy w sposób, który umożliwił szybkie wyciszenie uczniów w wirtualnym świecie, odprężenie oraz przygotowanie do dalszych zajęć edukacyjnych.

2. Rozwój wyobraźni i kreatywności – eksploracyjna scena świetlna zachęcała uczniów do podejmowania nowych doświadczeń i rozwijania wyobraźni. Wirtualne sceny pozwalały na odkrycie, jak różne elementy (światło, kolory, dźwięki) są w ich nastroju, co wywołało dużą ciekawość i kreatywność.

3. Zasięg – dzięki VR uczniowie mogli się dostać do miejsca spokojnej przestrzeni, nie ograniczając się jedynie do przestrzeni szkolnej.

Lekcja wychowania fizycznego z użyciem gogli VR i pokoju sensorycznego była wyjątkowym doświadczeniem dla uczniów. Ujawniła możliwość wykorzystania wirtualnej przestrzeni sensorycznej nie tylko poprzez relaksację i rozluźnienie, ale także dodatkową umiejętność radzenia sobie ze stresem. Zajęcia te wykazały, że technologia spełnia nie tylko funkcje edukacyjne, ale także wspiera uczniów w dbaniu o ich zdrowie psychiczne.

Udostępnij:

Facebook
Twitter